Tjenester

Vi utvikler IT-løsninger, leder tekniske prosjekter og rådgir beslutningstakere om bruk av teknologi til verdiskapning.

Vi har to sentrale tjenester

1 Liflig

Kunden bestemmer hva som skal utvikles. Vi bestemmer hvordan

I dag er det mulig å bygge nesten hva som helst i IT-bransjen. I Liflig lar vi kundene våre drømme stort mens vi tar oss av det tekniske arbeidet. Vi ønsker å kunne tilby en tjeneste der kundens løsning alltid er oppdatert. Istedenfor egenutviklet programvare som råtner på serveren har du alltid tilgang til relevante tjenester du behøver.

Vi jobber alltid i team, og setter de beste folka på oppgaven. Dette fører til at du aldri trenger å bekymre deg over influensasesongen, eller skadehyppigheten på sparkesykler i Oslo. Det vil alltid være noen hos oss om kan utføre oppgavene som trengs. Vi vektlegger verdi og moderne tanker rundt DEV-OPS/NO-OPS for å slippe å bruke tid på ting som tar oss vekk fra verdiskapingen. Vi styrer alltid unna teknisk gjeld og galopperende forvaltningskostnader ved å utføre arbeidet riktig fra første stund. Ingen skriver feilfri kode, men de beste tar høyde for konsekvensene av det.

Der andre løsninger gjerne blir dyrere og dyrere å vedlikeholde over tid ønsker Capra gjennom sin enhet, Liflig, å tilby en konkurransedyktig avtale hvor vi hele veien utfører service etter behov, uten at dette blir kostnadsdrivende. Løsningene vi leverer forblir optimaliserte og relevante. De utvikles, forvaltes og forbedres over tid.

Hvilke utfordringer fjerner en slik tjeneste?

For kunden

  • Jeg får for lite igjen fra IT-investeringene
  • Når jeg kjøper utvikling sitter jeg igjen med masse teknisk gjeld og skjulte kostnader under forvaltning
  • Det går for lang tid fra idé til realisering
  • Jeg blir låst fast til en leverandør i årevis, som skviser meg over tid
  • Jeg får ikke tak i nok utviklere med riktig kompetanse til prosjektene
  • Dyre konsulenter går på halv maskin fordi de må vente
  • Den faglige utviklingen går for fort til at jeg klarer å henge med

For konsulenten

  • Jeg lærer for lite hos kunden fordi det går for sakte
  • Jeg får ikke jobbet med state-of-the-art teknologi eller metoder
  • Jeg savner å jobbe mer med de dyktige kollegaene mine
  • Jeg får ikke fullført løsningen før kunden setter meg på et annet prosjekt

2 Kloke hoder

Spisskompetanse til prosjekter under kundens ledelse

Der det er mest hensiktsmessig inngår vi gjerne i prosjekter under kundens ledelse. Vi brenner mest for de oppgavene der løsningen ikke er gitt, og der vår spisskompetanse kan utgjøre en forskjell, spesielt der prosjektene har stor samfunns- eller forretningsnytte. Si hva du vil om Silicon Valley, men hvem vil ikke gjøre verden til et bedre sted?